Jest wiele rodzajów promocji marketingowej. Czasami specyfikacja produktu wymaga nietypowego lub rzadko stosowanego sposobu marketingowego, który ma zachęcić do zakupu danego dobra. Przykładem takiego produktu jest samochód. Reklama telewizyjna, internetowa, a nawet prasowa to dobry pomysł, lecz jest coś, co sprawdza się najlepiej.
Targi samochodowe sposobem na podniesienie sprzedaży
Produkty dzieli się według motywów i częstotliwości zakupu. Jest wiele rodzajów np. dobra okresowego zakupu, produkty wymuszonego zakupu i wiele podobnych. Mało osób stać na to, by często kupować tego typu rzeczy, dlatego potencjalny konsument stara się jak najbardziej przemyśleć swoją decyzję. Dla takiej osoby najlepszym rozwiązaniem są wyjazdy na targi motoryzacyjne. Dzięki temu będzie mógł przekonać się o jakości samochodu. Organizując targi samochodowe dla swojej firmy, swojego salonu lub nawet warsztatu (jeśli w Twoim asortymencie są samochody używane lub zabytkowe) masz szansę skupić w jednym miejscu wielu dobrze prosperujących klientów. Organizacja targów przynosi większe pieniądze, niż te, które musisz w to zainwestować. Jeśli posiadasz dużą salę, w której może przebiegać wystawa to nie poniesiesz dużych kosztów. Wynajem sali na jeden dzień nie powinien być zbyt drogi, względem spodziewanych zysków. Handlując pojazdami musisz być przygotowany na obrót dużej gotówki. Zazwyczaj sprzedaż jednego samochodu pozwoli Ci odzyskać zainwestowaną sumę.
Zauważyłem, że targi firmowe to dość rzadko stosowany rodzaj marketingu. Często wydaje się zbyt prestiżowy. Właśnie dlatego warto zainteresować się nimi. Odwiedzający Twoje targi klienci również poczują prestiż marki. Dzięki temu uzyskasz zaufanie, które spowoduje tzw. marketing szeptany. Inaczej mówiąc będziesz polecany innym ludziom.