Reklama jest dźwignią handlu dlatego też każda firma dba o to, by jej marketing był na jak najwyższym poziomie. Szczególną uwagę przywiązuje się do filmów promocyjnych. Trwają średnio od trzydziestu sekund do dwóch minut, są pokazywane w telewizji i w internecie.
Muzyka reklamowa z dobrym tempem
Żeby jednak taka reklama była skuteczna to trzeba połączyć aspekt wizualny z dźwiękowym. Reklama bez chwytliwej melodii czy dźwięków w tle nie byłaby taka zachęcająca, a przez co nie odniosła by pożądanego efektu. Jednak wiadomo, że znani artyści liczą sobie słono za wykorzystanie utworów, a kompozytorowi także trzeba zapłacić. Czy jest jakieś inne rozwiązanie tego problemu? Czy unikalna muzyka do reklamy może być dostępna za symboliczną opłatą? Okazuje się, że może. Takie utwory które można dowolnie wykorzystywać, dostępne są w banku muzyki. Jest to internetowa strona gdzie znajdują się zarówno dłuższe utwory, jak i krótkie jingle reklamowe lub dźwięki np. starego dzwoniącego telefonu, czy szumu morza. Takie dźwięki mogą wzbogacić reklamę. O czym warto pamiętać wybierając muzykę do reklamy? Na pewno musi mieć ona dopasowane tempo. Do reklamy leków lepsza jest spokojna melodia, a do reklamy szybkiego samochodu dynamiczna i żywiołowa. Do reklam wczasów i podróży przydadzą się nam właśnie dźwięki szumiącego morza, ptasi śpiew, czy gwar plażowy. Do reklamy kosmetyków czy ubrań zazwyczaj używa się nowoczesnej, modnej muzyki. Nie zawsze utwór musi mieć słowa, czasem wystarczą same dźwięki, żeby przyciągnęły uwagę.
Najważniejsze jest to, by muzyka uzupełniała obraz i żeby była dopasowana do produktu. W przeciwnym razie może reklama odnieść przeciwny skutek i nie będzie skuteczna. W banku muzyki znajdziemy coś dla siebie i to bez zbędnych opłat.