Prowadząc biznes w dzisiejszych czasach, poważnie zdominowanych przez internet i związaną z nim komunikację, musimy brać pod uwagę to, iż bez odpowiednio rozwiniętych profilów w najmodniejszych social mediach, nasz sukces zawsze będzie solidnie ograniczony. Internet daje dzisiaj dużo możliwości, ale stawia również spore wymagania w kwestii prowadzenia tego typu stron internetowych.
Firmowe konto LinkedIn
Portal LinkedIn to serwis o profilu międzynarodowym, który szczególnie pomaga w kontaktach zawodowo-biznesowych, zarówno pomiędzy przedsiębiorcami, jak i pomiędzy firmą a przyszłymi pracownikami. Ta dwustronność kontaktów oznacza, że nie tylko osoba, która poszukuje pracy, powinna móc pochwalić się odpowiednio skonstruowanym profilem w tym serwisie, ale także firma powinna posiadać swoje profesjonalne konto. Jeśli chodzi o LinkedIn konto firmowe w pewien sposób kreuje profesjonalny wizerunek firmy w internecie. To w tym miejscu bowiem skupiają się specjaliści, którzy szukają konkretnych informacji dotyczących naszej firmy lub ofert pracy. Firmowe konto na LinkedIn, podobnie zresztą jak sama marka firmy, powinno odróżniać się pozytywnie od konkurencji. Powinniśmy więc zadbać o unikalny, ale jednocześnie konkretny opis firmy, zamieścić w nim link do naszej strony internetowej. Na pewno na serwisie tego typu nie możemy pozwolić sobie na zaniedbanie oprawy graficznej, która możliwie jak najlepiej powinna oddawać misję i wizję firmy.
Ze względu na fakt, że social media działają wielotorowo, na profilu LinkedIn powinniśmy również zamieścić odnośniki do naszych stron na innych serwisach społecznościowych, by możliwie jak najlepiej zainteresować swoją firmą osoby z zewnątrz i zachęcić je do „śledzenia” nas na innych kanałach internetowych.